Merida oficjalnym sponsorem Kampanii 150 cm dla rowerzysty w 2016 roku

Merida Polska została oficjalnym partnerem akcji „150 cm dla rowerzysty”, która promuje bezpieczeństwo rowerzystów w ruchu drogowym. – Dołączamy do akcji z dużym przekonaniem, bo powodów dla jej rozwoju niestety wciąż nie brakuje – mówi Anna Bara, marketing manager przedstawiciela jednej z czołowych marek rowerów na świecie. – Świadomość polskich kierowców rośnie, ale jednocześnie na drogach przybywa rowerzystów, a tym samym potencjalnie niebezpiecznych sytuacji – dodaje Adam Osuch, 

Aż 89% polskich rowerzystów obawia się zachowania kierowców, a najczęściej doświadczaną przez nich przykrą sytuacją na drodze jest zbyt mała odległość podczas wyprzedzania roweru przez samochód. Takie zagrożenie wskazało 87% osób, które wzięły udział w badaniu „Rowerzyści w Polsce” przeprowadzonemu na zlecenie Stowarzyszenia Zdrowy Rower. Jedną z odpowiedzi na taki stan rzeczy jest akcja „150 cm dla rowerzysty”, którą stowarzyszenie to organizuje od 3 lat. Jej głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach, zwiększenie komfortu rowerzystów oraz uświadomienie kierowcom, jak ważna jest bezpieczna odległość od wyprzedzanych rowerzystów. Zgodnie z kodeksem drogowym wynosi ona minimum 100 cm, jednak to właśnie 150 cm znacznie zwiększa bezpieczeństwo wyprzedzanych rowerzystów. Nie ma co do tego wątpliwości Anna Bara, marketing manager marki Merida w Polsce, która została oficjalnym partnerem akcji „150 cm dla rowerzysty”. – Dołączamy do akcji z dużym przekonaniem, bo powodów dla jej rozwoju niestety wciąż nie brakuje. Wierzymy, że wspólnie jesteśmy w stanie zwiększyć zasięg kampanii i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa polskich rowerzystów – podkreśla Bara. Jej zdaniem każdego dnia są oni narażani na duże ryzyko ze strony kierowców, o czym można się dowiedzieć nie tylko z mediów. – Wielu pracowników Merida Polska codziennie dojeżdża na rowerze do pracy, a ich doświadczenia z dróg bywają bardzo przykre, szczególnie jeśli chodzi o odległość, z jaką są wyprzedzani przez kierowców. Zależy nam na większym wzajemnym szacunku i bezpieczeństwie na drogach, dlatego mocno popieramy 150 cm jako zalecaną odległość wyprzedzania rowerzystów i cieszymy się, że możemy angażować się w tak istotną kampanię – tłumaczy Bara. Jedna z czołowych dwukołowych marek świata wsparła akcję finansowo, przekazała także rowery Merida na użytek jej organizatorów.