Stowarzyszenie Zdrowy Rower i marka NEO łączą siły w walce o bezpieczeństwo na drogach.

150 cm dla rowerzysty – to nasza kampania, której celem jest poprawa komfortu rowerzystów i promocja bezpieczeństwa na polskich drogach. Głównym partnerem projektu została w tym roku marka narzędziowa NEO. 

Z wyników badania naszego badania  „Rowerzyści w Polsce”,  wynika, że 62% rowerzystów nie czuje się bezpiecznie jadąc swoim jednośladem po ulicy, a aż 89% obawia się niebezpiecznych zachowań ze strony kierowców samochodów. Największy niepokój budzi niedotrzymanie odpowiedniej odległości auta od rowerzysty w momencie wyprzedzania (problem zauważa 87% ankietowanych), nadmierna prędkość (59,6%) oraz zajeżdżanie drogi (56,4%). Postanowiliśmy więc zintensyfikować działania zmierzające do uświadomienia kierowcom jak ważne jest zwracanie uwagi na rowerzystów na drodze. W tym celu powstała akcja „150 cm dla rowerzysty”. Hasło nawiązuje do prawidłowej odległości jaką mają zachować kierowcy samochodów od rowerzystów poruszających się po jezdni.

Jednym z elementów akcji są naklejki, na których zostanie umieszczone logo „150 cm dla rowerzysty” i logo głównego partnera – marki narzędziowej NEO. Dzięki współpracy Stowarzyszenia z marką NEO możliwa będzie bezpłatna wysyłka naklejek do rowerzystów, sklepów rowerowych, stowarzyszeń, szkół itd. Naklejki wykonane są na trwałej folii, która umożliwia naklejenie ich na samochody, rowery lub sakwy rowerowe. W ten sposób akcja „150 centymetrów dla rowerzysty” będzie promowana przez samych uczestników ruchu drogowego, zarówno kierowców jak i rowerzystów.

naklejka_rower_neo

W ramach akcji planowany jest także szereg innych działań, takich jak: promocja filmu „Dbajmy o rowerzystów” reklamującego akcję, obecność na wydarzeniach rowerowych w całej Polsce oraz konkursy w mediach społecznościowych na stronach organizatora.